.: Suka Kami :.

.: Silent Followers :.

22 Jun 2011

MAAFKAN KU SAHABAT.




Sahabat,
ketika aku dibuai mimpi indah

kau pastinya dalam gelora kemurungan

seringkali aku bentangi kemahuan

ingin membantu dirimu

menghurai kekusutan tersirat.


Sahabatku,

Hatiku tidak alpa memikirkan keakraban kita

hanaya satu yang ku pinta

bersama kita rasai ketinggian suka dan duka


Luahkanlah,

luahkanlah yang terbuku di minda

jauhkanlah anggapan kesat yang melanda.


Kadangkala,

kita selalu menyalahkan

diri sesama kita.


Tetapi sebaliknya

kita tidak meneliti diri kita

belum tentu diri kita disenangi

sering kali kita berbahasa tinggi

tetapi kita tidak memikir

perasaan org dihiris kelopak hati


Hatiku hancur

hancur mengenang kisah silam

kita bersama.


Telah ku tabur dosa-dosa

di hadapan semua

hanya satu yang kupinta

ampunilah diriku

ampunilah diri ini yang hina

telah banyak sakiti hati semua


Sahabatku yang kukasihi

pandanglah di hadapan sana
jauh

jauh perjalanan masih ada

perlu kita tempuhi jua

hingga akhirnya


Terhurai bisikan kalbu membelenggu

ku henti kalam bicara

menunggu hadirmu hati-hati kita bersama

menuju jalan ukhwah

bersemi selamanya.



hasil nukilan : BELALANG PUTIH

Sajak ini berikan oleh teman seperjuangan saya. Agak sayu bila kita membacanya tetapi ketahuilah sahabat segala yang terjadi ini adalah ketentuan dari Ilahi. Telah ditetapkan sesuatu itu mengikut Qada dan Qadar dariNya. Segala suka dan duka kita tempuh bersama.

Maafkan aku kerana tidak mampu menjadi yang terbaik buat dirimu. Allah telah menciptakan sesuatu yang lebih baik dari diriku. Doaku agar aku dapat menjadi sahabat dan juga pendamping dirimu disyurga nanti.

Maafkan Aku Sahabat.
.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

comment

.:Tinggalkan Jejak Anda :.