.: Suka Kami :.

.: Silent Followers :.

28 Mac 2010

Hatiku Dirundum Pilu..Bantulah Aku YA ALLAH....



Setelah sekian lama aku tidak muncul..baru kali ini aku tampil..tampil untuk meluahkan apa yg terbuku,,tampil meluahkan apa yg terpendam.....

Untuk sekian lamanya aku jadi begini... mencari arah hidup yg hilang...cuba membina keyakinan...walaupun aku sering kali tersungkur...Aku tidak tahu apa yg ada difikiranku.. aku binggung..aku terasa sungguh jauh diriku dengan-Nya.. hatiku dirundum dpilu..serbah tak kena..gelisah..tidak tenang.. terlalu banyak dosaku padaNya.. aku sering lupa padaNya.. tidak bersyukur atas nikmat yg diberi olehNya.. aku mengutuk2 diriku..mengapa harus begini.. knp aku sering lupa pada janji-janjiku padaNya!!! aku tidak tahu..apa yg telah merasuk diriku.. aku menjadi malas.. malas utk apa???utk bersujud kepadanya...

Najah...
kau harus bangkit...bangkit dari kekalutan yg menimpa dirimu..seringlah memohon padanya..jangan kau putus asa.. kerana dialah pemilik segala-galanya..yang Maha menghidupkan dan Maha mematikan hambanya.. jika kau berasa tidak aman..berasa tidak tenang...kau sujud padaNya..kerana Dialah yg akan memberikan kau ketenangan..kebahagian..kedamaian..jangan kau rasa takut..teruskanlah memohon..memohon..dan memohon...


YA ALLAH....ampunkan hambaMu yg hina ini....berikanlah dia ketenangan..kebahagiaan...walaupun seketika... jangan Kau biarkan dia hanyut..bimbinglah dia...sesungguhnya dia hambamu yang lemah..

Ya Allah...Al-Malik...
aku serahkan segala urusan, masalah,musibah dan ujian kepada-Mu yang Maha Mengenggam Alam Raya ini...Tabahkan aku menghadapi segala cubaan dari-Mu...Bimbinglah aku untuk dalam menuju cintaMu..Berikanlah semangat agar aku dapat mendukungnya setiap hari..dan aku dapat tersenyum padaMu setiap pagi...

Ya Allah..Ar-Rahman..Ar-Rahim..







Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

comment

.:Tinggalkan Jejak Anda :.