.: Suka Kami :.

.: Silent Followers :.

01 Jun 2012

Tuan Guru Nik Abdul Aziz

Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat
 
Al-Fadhil Tuan Guru Nik Abdul Aziz Hafizahullah membaca dan menterjemahkan beberapa rangkap syair

Semasa orang lain semuanya tidur nyenyak..
Ya Allah, aku bangun ketuk pintuMu bawa unggun harapan.
Aku merayu padaMu sepanjang malam,
Bagaimana pedihnya penderitaan yang aku pikul.

Aku bermadah, wahai Tuhan, kerana Kamu adalah tumpuanku,
Bila saja bala menimpa.
Bahawasanya Kamu sajalah tempat aku berpaut,
Aku mengadu padaMu aneka penderitaan.
Kamu tentu tahu sepenuh-penuhnya.

Kesabaran aku sudah mulai luntur,
Daya tenagaku sudah mulai lemah lesu,
Oleh itu padaMu Ya Allah aku menadah tangan dengan cukup hina,
Kerana Kamu Zat yang memang layak sepenuhnya untuk ditadah.
Tolonglah Ya Rabbi, jangan biarkan tadahanku tidak berisi.
Limpah kurniaMu seluas lautan, akan memuaskan siapa saja yang menghirupnya.

 
Darul Aman, Jumaat, 10 Rejab 1433h.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

comment

.:Tinggalkan Jejak Anda :.