.: Suka Kami :.

.: Silent Followers :.

07 Januari 2012

.: Aku Rindukan Dunia Itu :.






~In the name of Allah the Most Gracious, the Most Merciful~

السلام عليكم


Aku rindukan dunia itu..
Dunia yang penuh dengan TARBIYYAH...
Mengejar keseronokan disana bagaikan satu keasyikan..
Apa yang ku rasa bagaikan satu khayalan..
Saling berlumba-lumba mencari cintaNya..
Saling berkejar-kejaran mendapatkan redhaNya..
Aku rindukan dunia itu..

Disana kita saling menegur dan saling menyapa..
Bertanya khabar sesama kita..
Aku rasa ianya bagaikan mendapat sekuntum bunga..
Saling menasihati juga saling mengingati..
Itu yang dijadikan sebagai landasan ukhwah sesama kita..

Ingin sekali aku rasainya disini..
Menikmati manisnya bersama-sama..
Mengharungi pahitnya juga bersama-sama..
Apa orang kata "YANG BERAT SAMA DIPIKUL, YANG RINGAN SAMA DIJINJING"
YANG BAIK KITA JADIKAN CONTOH, YANG KURANG SAMA-SAMA DITOPUP..

Aku rindukan dunia itu...
Dunia yang penuh dengan didikan dan kasih sayang...
Mengecapi kemanisan imannya..
Indahnya TARBIYYAH andai kita harungi bersama..

Aku rindukan dunia itu...




Tulus dari :Ustazah Kejayaan

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

comment

.:Tinggalkan Jejak Anda :.